понеделник, 1 юли 2013 г.

SEO оптимизация за търсачки от Devseon

SEO оптимизация за търсачки - основи и добри практики

Какво е SEO?

SEO или Search Engine optimization означава оптимизация на уеб сайтове за търсещи машини. Целта на процеса по seo оптимизация e подобряване на видимостта на даден уебсайт в резултатите от търсенията по определени ключови думи. Така до сайта могат да достигат повече потребители, които биха се превърнали в потенциални клиенти.

seo оптимизация за търсачки

Доброто класиране на даден уеб сайт в търсачката Гугъл зависи от над 200 фактора. В тази статия ще видите основните насоки за добра сео оптимизация и за това как да позиционирате вашия сайт на челни позиции по желаните ключови думи и фрази.

Процес за оптимизиране на сайт

1. Подбор на ключови думи. Добрият подбор на ключови думи е от изключително важно значение за успеха на една SEO кампания. За да сте сигурни в правилния избор може да използвате онлайн инструменти, които ще ви покажат точно какво и как търсят потребителите. Такива инструменти са Google Adwords Keyword Tool и Ubersuggest. С инструмента на Гугъл можете да видите и приблизителн обем месечни търсения на дадена дума или фраза. При избора на фразата, за която искате да оптимизирате помислете и за това дали тя ще доведе до сайта ви потенциални потребители или просто посетители. Грешният избор може да доведе до загуба на време и ресурси.


2. Създаване на съдържание. Като правило може да използвате следното - една страница се оптимизира за една ключова дума или фраза. След като вече сте избрали подходяща, трябва да създадете съдържание за съответната страница. Оптималния вариант е да включите ключовата дума в заглавието на страницата, в meta таговете - title, description, в h1, h2 таговете, като alt таг на картинка, в първия и последния абзац на текста. Също така е добре да направите списък със синоними и вариации на ключовата ви дума или фраза, които да използвате в текста. Оптимизирането на съдържанието и структурата на сайта се нарича onpage seo.


3. Индексиране. Това, че дадена страница съществува на вашия сайт не значи, че тя е включена в индекса на търсачките и може да бъде намерена при търсене. Колкото по бързо търсачките индексират новото съдържание на сайта ви, толкова по-добре. Така ще се предпазите примерно от възможността някой да ви открадне текста, да го представи за свой и да се класира по-добре от вашия сайт. За целта е необходимо да направите няколко неща - да имате карта на сайта(sitemap)и да я пингнете след като се убедите, че новата страница е включена в картата. Пингването става като използвате следния адрес - http://www.(адрес на търсачка)/ping?sitemap=(адрес на вашата карта на сайта) като въведете адреса на съответната търсачка, която желаете да пингнете и адреса на вашия sitemap. След като извършите тези действия ботовете на търсачките веднага ще дойдат на вашия сайт и ще видят новото съдържание. Друг метод, който може да използвате за по-бързо индексиране е споделянето в социалните мрежи. Twitter и Google+ са с предимство.


4. Осигуряване на външни връзки (link building). Все още броят и качеството на външните връзките заемат главно място в seo оптимизацията за търсачки. Ето няколко идеи, чрез които можете да си набавите линкове към сайта:

- Гост авторство в тематични блогове. Най-добре е да си създадете взаимоотношения с блогъри и да ги помолите да публикуват ваша статия, в която да включите линк към сайта си или да потърсите блогове, които приемат гост статии.


- Създайте полезен онлайн инструмент като например данъчен калкулатор или разширение за браузър. Ако нямате достатъчно умения да се справите сами, обърнете се към фрийлансъри.


- Създайте си профили в сайтове за работа, за малки обяви, за събития и добавете линк към вашия сайт.


- Добавете сайта си в безплатни бизнес каталози и директории.


- Добавете сайта си в social bookmarking сайтове.


- Станете медиен партньор или спонсор на събитие.


- Пишете коментари в релевантни блогове и форуми.


Важното тук е да разнообразите anchor текста, който използвате за връзките към вашия сайт, както и описанията в директориите и social bookmarking сайтовете.


Как да се опазим от Panda и Penguin?

За да подобрят качеството на показваните резултати от Google пуснаха няколко сериозни ъпдейта на своя алгоритъм, с които засегнаха голям брой сайтове и промениха начина, по който се прави SEO.

Panda ъпдейта засяга предимно сайтове с некачествено съдържание, като за такова може да се смята прекалено малко текст (не повече от един абзац на страница), краден или автоматично преведен текст. Panda също така се храни и с дублирано съдържание на самия сайт.

Penguin ъпдейта засяга сайтове с некачествени връзки и прекалена използване на едни и същи думи за anchor текст.


Цени за SEO оптимизация

Цените за оптимизация на сайт в България варират. За професионални seo услуги може да получите оферти от 300 до 1500 лева на месец. Разбира се ще намерите и хора, които ще ви предложат оптимизация за 100 лева, но такива цени са несериозни и ако въобще получите някакви резултати те ще са незначителни. Ако наистина искате да използвате пълния потенциал на SEO за вашия бизнес и да получите максимална възвръщаемост на инвестицията, то е най-добре да се възползвате от услугите на доказани фирми в бранша.


Статията предостави seo оптимизатора от фирма Devseon - +Svetoslav Stoyanov.




добави в svejo.net добави в dao.bg добави в ping.bg добави в web-bg.com добави в dobavi.com добави в pipe.bg добави в lubimi.com добави в link4e.com

Няма коментари: